Rimac razkril, kdaj bodo robotaksiji začeli voziti po ulicah Zagreba

Lani so predstavili prvi model robotaksija, zdaj pa je hrvaški podjetnik in lastnik podjetja Rimac Automobili Mate Rimac najavil, da bodo avtomobili na zagrebške ulice zavili predvidoma prihodnjo pomlad.
Sredi lanskega leta je Mate Rimac oziroma podjetje Verne predstavilo svoj prvi model električnega robotaksija. Na predstavitvi se je zapletlo, saj bi se moral robotaksi na oder pripeljati na ukaz, poslan prek aplikacije na mobilnem telefonu, a sistem ni deloval.
Kmalu po neuspešni predstavitvi so se pojavile še informacije, da naj robotaksi na oder sploh ne bi pripeljal sam, ampak so ga tja želeli pripeljati s pomočjo krmilne naprave, ki jo je v zaodrju upravljal eden izmed članov tehnične ekipe, kar so pri Rimcu kasneje priznali.
V zadnjih mesecih so avtomobili Verne, z vozniki za volanom, podrobno kartirali zagrebške ceste, v mestu Lučko pa se je začela gradnja tovarne za električna avtonomna vozila, poroča Poslovni dnevnik.
V petek je Rimac na družbenem omrežju Facebook objavil nov posnetek. V njem je napovedal, da bodo robotaksiji kmalu zapeljali na zagrebške ceste. Napovedal je, da trenutek ni več daleč in da bodo začeli voziti čez nekaj mesec oziroma spomladi prihodnje leto.
Več podrobnosti ni znanih, vendar kot poroča Poslovni dnevnik, bodo robotaksiji najprej prevažali le zaposlene pri Vernu.
Odločitev o tem, kdaj bodo vozila na voljo za uporabo prebivalcem Zagreba, pa bo verjetno odvisna od rezultatov testiranja. Prav tako ni znano, kje naj bi se ti avtonomni avtomobili najprej pojavili – ali bodo takoj vozili po cestah celotnega mesta ali pa bodo najprej začeli na omejenem območju le določenih sosesk in to območje sčasoma širili.
Kakšni bodo robotaksiji Verne?
Vozila Verne bodo dvosedi. Ustanovitelji so namreč povedali, da v devetih od deset voženj vozilo uporablja ena ali dve osebi. Drsna vrata bodo uporabnikom omogočila lažji vstop. Iz podjetja navajajo tudi, da bodo imeli v njem več prostora kot v Rolls Royceu.
Notranjost bo podobna dnevni sobi s 43-palčnim zaslonom, ki bo namenjen zabavi in informiranju. Rimac je poudaril, da želijo uporabniku zagotoviti storitev, ki je bila doslej rezervirana le za bogate – udobno in prostorno vozilo z varnim voznikom.
Kar zadeva samo vozilo, je to narejeno na popolnoma novi platformi. V njem ni volana ali pedalov za plin in zavoro, saj je namenjeno izključno avtonomni vožnji.
V drugem podjetju pogajanja z Nemci
Ob razvoju robotaksija je pestro dogajanje tudi v drugem podjetju ustanovitelja hrvaškega proizvajalca športnih avtomobilov, in sicer Bugatti Rimac. Tam si hrvaški podjetnik prizadeva za odkup Porschejevega deleža v skupnem podjetju.
“Ni skrivnost, da smo v pogajanjih,” je konec oktobra dejal 37-letni hrvaški poslovnež. “Želim si le, da bi lahko sprejemal dolgoročne odločitve, dolgoročno vlagal in delal stvari na drugačen način, ne da bi moral razlagati 50 ljudem,” je dodal.